Meteen naar de inhoud

About us.

PROFIELSCHETS RON BLEIZE, ONDERNEMER EN DGA COLDEC GROUP

CG

about us.

In de jaren ’90 kocht Ron Bleize, samen met Private Equity partners, de nichespeler Coldec.
Coldec produceerde toen uitsluitend gekleurde deeltjes die als pigment verwerkt werden in gietvloeren en verf. Deze kleurdeeltjes van Coldec blijven zichtbaar in de eindproducten en kleuren niet aan zoals reguliere pigmenten, hiermee zijn de deeltjes dominant in het eindbeeld van het product.

Bleize wist het speelveld voor Coldec Particles snel uit te breiden naar 56 landen, dit door directe leveringen aan grote producenten te realiseren. Aan de opkomende concurrentie werd in Europa geen ruimte gegeven en deze verlieten meestal na een aantal jaren het speelveld.
Na het jaar 2000 kwam er een stilstand in de groei, Coldec was afhankelijk van de ontwikkeling van de producten bij haar klanten. De meeste afnemers konden, na een enthousiaste start, de verwachtingen niet waar maken.

In 2008 kocht Bleize zijn Private Equity partners uit en besloot eerst het fundament onder Coldec te verbreden. Eind 2011 haalde hij het Franse Ideflex uit een faillissement en verhuisde de onderneming na een succesvolle doorstart naar Nederland. Hiermee kreeg Coldec toegang tot producenten van PVC vloerbedekking en ook in dit geval is Coldec de enige producent in Europa.

Een 2de richting die werd opgepakt was de uitbreiding van het assortiment decoratieve verfsystemen. Aangezet door een grote Duitse verfproducent introduceerde Coldec in 2006 haar eerste eigen verf waarin gekleurde deeltjes waren verwerkt.
De Duitse afnemer bracht dit product onder eigen naam in de markt, waarna meer afnemers volgden. Ook hier constateerde Bleize dat de grote spelers onvoldoende aandacht voor zijn producten in het schap hadden en vermoedde een korte levenscyclus.

In rap tempo werden nieuwe verven ontwikkeld maar in tegenstelling tot het eerste product werden deze bewaard voor een eigen merk. De oprichting van Studio Coldec geschiedde.

De bakermat voor decoratieve verfproducten ligt in Italië. Italië heeft tal van relatief kleine spelers en producten en het voordeel van een grote thuismarkt. In Nederland is de markt voor decoratieve verfproducten nagenoeg nihil. De grote verfspelers zijn dominant aanwezig en blokkeren systematisch ieder initiatief.

Op zoek naar volume kwam Bleize in China uit, waar hij sinds de jaren ’90 actief is. Meevarend op de trend ‘dat wat uit Europa komt is beter’, startte hij met een partner een franchise winkelconcept voor decoratieve verfproducten. Dit sloeg aan.
Medio 2019 staan er al meer dan 200 Studio Coldec winkels in China en zijn er nog 100 getekende contracten die voor het einde van 2019 een fysieke winkel zullen zijn.
De productie voor de Chinese markt vindt nog steeds uitsluitend bij Coldec in het Gelderse Vaassen plaats. Hiermee heeft Bleize zijn gewenste volume om ook andere markten te ontwikkelen.

Uitdaging zoekt Bleize in de omarming van innovatie. Door zijn overtuiging van online marketing wordt hier ook voor de volle 100% op ingezet. Nederland kent inmiddels Decoverf.nl, dé webshop voor goede en betaalbare verf. Een webshop die zich volledig richt op een doelgroep met een aangepast assortiment. In tegenstelling tot concurrerende webshops waarbij deze marketingfocus afwezig is.

De verschillende ondernemingen; Coldec Particles, Studio Coldec en Decoverf.nl zijn ondergebracht in de Coldec Group.

CG

about us.

In de jaren ’90 kocht Ron Bleize, samen met Private Equity partners, de nichespeler Coldec.
Coldec produceerde toen uitsluitend gekleurde deeltjes die als pigment verwerkt werden in gietvloeren en verf. Deze kleurdeeltjes van Coldec blijven zichtbaar in de eindproducten en kleuren niet aan zoals reguliere pigmenten, hiermee zijn de deeltjes dominant in het eindbeeld van het product.

Bleize wist het speelveld voor Coldec Particles snel uit te breiden naar 56 landen, dit door directe leveringen aan grote producenten te realiseren. Aan de opkomende concurrentie werd in Europa geen ruimte gegeven en deze verlieten meestal na een aantal jaren het speelveld.
Na het jaar 2000 kwam er een stilstand in de groei, Coldec was afhankelijk van de ontwikkeling van de producten bij haar klanten. De meeste afnemers konden, na een enthousiaste start, de verwachtingen niet waar maken.

In 2008 kocht Bleize zijn Private Equity partners uit en besloot eerst het fundament onder Coldec te verbreden. Eind 2011 haalde hij het Franse Ideflex uit een faillissement en verhuisde de onderneming na een succesvolle doorstart naar Nederland. Hiermee kreeg Coldec toegang tot producenten van PVC vloerbedekking en ook in dit geval is Coldec de enige producent in Europa.

Een 2de richting die werd opgepakt was de uitbreiding van het assortiment decoratieve verfsystemen. Aangezet door een grote Duitse verfproducent introduceerde Coldec in 2006 haar eerste eigen verf waarin gekleurde deeltjes waren verwerkt.
De Duitse afnemer bracht dit product onder eigen naam in de markt, waarna meer afnemers volgden. Ook hier constateerde Bleize dat de grote spelers onvoldoende aandacht voor zijn producten in het schap hadden en vermoedde een korte levenscyclus.

In rap tempo werden nieuwe verven ontwikkeld maar in tegenstelling tot het eerste product werden deze bewaard voor een eigen merk. De oprichting van Studio Coldec geschiedde.

De bakermat voor decoratieve verfproducten ligt in Italië. Italië heeft tal van relatief kleine spelers en producten en het voordeel van een grote thuismarkt. In Nederland is de markt voor decoratieve verfproducten nagenoeg nihil. De grote verfspelers zijn dominant aanwezig en blokkeren systematisch ieder initiatief.

Op zoek naar volume kwam Bleize in China uit, waar hij sinds de jaren ’90 actief is. Meevarend op de trend ‘dat wat uit Europa komt is beter’, startte hij met een partner een franchise winkelconcept voor decoratieve verfproducten. Dit sloeg aan. 
Medio 2019 staan er al meer dan 200 Studio Coldec winkels in China en zijn er nog 100 getekende contracten die voor het einde van 2019 een fysieke winkel zullen zijn.
De productie voor de Chinese markt vindt nog steeds uitsluitend bij Coldec in het Gelderse Vaassen plaats. Hiermee heeft Bleize zijn gewenste volume om ook andere markten te ontwikkelen.

Uitdaging zoekt Bleize in de omarming van innovatie. Door zijn overtuiging van online marketing wordt hier ook voor de volle 100% op ingezet. Nederland kent inmiddels Decoverf.nl, dé webshop voor goede en betaalbare verf. Een webshop die zich volledig richt op een doelgroep met een aangepast assortiment. In tegenstelling tot concurrerende webshops waarbij deze marketingfocus afwezig is.

De verschillende ondernemingen; Coldec Particles, Studio Coldec en Decoverf.nl zijn ondergebracht in de Coldec Group.